Dag 9 shelly key park

13 oktober 2016 - Saint Petersburg, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar een onbewoond eiland en natuur reservaat .
We moeten om 11 daar zijn om de ferry te pakken , het is een uurtje rijden dus half 10 vertrekken we .
Het is een tochtje van min of 20 als we op het eiland aan komen . Wij zijn in totaal met 40 mensen op het hele eiland .
We moeten min of 5 lopen naar de andere kant van het eiland omdat de stroming aan de kant van de boot te sterk is .
Op het eiland leven veel land schildpadden 'tortoise ' turtle is een zeeschildpad .
En duurt ook niet lang voor we de eerste zien .
Daarna naar het strand , het is er prachtig mooi wit strand en heerlijk rustig .
We lopen wat langs de kust , en wat mede strand gangen wijzen ons op een stuk of 4 manatees langs de kust .
Die beesten zijn echt giga !
Af en toe zien we helaas niets meer dan een neus of staart .
Op de terugweg verteld een van de mensen net een zandhaai te hebben gespot vlak langs de kust , helaas gemist .
We zijn een uurtje of 3 op het eiland als we terug moeten . De kapten van de ferry doet nog zijn best wat dolfijnen te spotten ... we zien dr idd heel snel 2 maar helaas niet meer dan dat .
Ze wijzen ons nog op een stuk strand waar we sanddollars zouden kunnen vinden maar we vinden helaas alleen stukken .
Op de terug weg richting huis stoppen we nog bij John's pass Village en board walk bij Treasure eiland .
Dat is een leuk levendig kust plaatsje met een leuk eet gedeelte bij het water .
We kijken wat rond en eten nog wat en gaan naar huis .
Vanavond blijven we thuis ... we zijn dr moe van